Cinta Pertama (2006)

Cinta Pertama

Ketika hari menjelang perkahwinan, Abi mengetahui satu rahsia besar tunangnya, Alia. Ini berikutan penemuan sebuah diari Alia yang mempunyai banyak cerita tentang cinta pertama Alia terhadap Sunny. Ini semua terjadi setelah Alia mengalami koma dan tidak sedarkan diri akibat sakit kanser otak.

Semasa Alia koma di hospital, Abi berusaha keras untuk memulihkan Alia. Penemuan diari Alia itu membawa kembali Sunny yang sudah pun berkahwin untuk memulihkan Alia dari koma. Sunny adalah sahabat Alia yang begitu menyayangi Alia dalam diam. Alia juga pun begitu. Mereka berdua terus memendam perasaan cinta sehinggalah kedua-duanya terpisah. Maklum sahajalah budak-budak sekolah.

Alkisahnya nanti, bagaimana perasaan Abi setelah membaca diari Alia helai demi helai? Apakah reaksi Sunny setelah mengetahui Alia mencintainya dalam diam? Haa, itu semua terjawab setelah anda menonton filem ini.

Lakonan : Bunga Citra Lestari, Richard Kevin, Ben Joshua, Ratna Ruchia, Varissa Camelia, Heidy Kandou
Arahan : Nayato Fio Nuala
Terbitan : Maxima Pictures
Tarikh Tayangan : 07 Disember 2006 (Indonesia) / 10 Mei 2007 (Malaysia)

Muaturun :
Format Windows Media Player .WMV : 243MB
| 1 | 2 | 3 | Password : wayangmalaysia

8 Respons to “Cinta Pertama (2006)”

  1. dfamz Says:

    Sorry…i already done with downloading,but when it cant be extract.Can u help?

  2. dfamz Says:

    Sorry…i already done with downloading,but it cant be extracted.Can u help?

  3. wayangmalaysia Says:

    try redownload the parts that are corrupted. WinRAR will tell you which part it can’t extract.

  4. dfamz Says:

    Tq for the help wayangmalaysia……

  5. pertamaxerz Says:

    hm………….

  6. Ramadini.Hairini Says:

    saya ngak tahu apa inti dasar dalam cerita tersebut namun yang saya tahu lagunya
    ”hahahahahahaha……….”
    kok banyak temen saya ngak suka ama bunga bukannya temen saya sirik menurut saya bunga emang terlalu berlabihan dan sok lebih hebat dari pada agnes

  7. Rexsi Says:

    Cerita ne sAmA bGt SaMa crIta gW,sYg’y aJa crIta’y d’wkt SMA klw gw d’wkt SMP,,
    Tp bruntung gW,gW bIsA dptin dia wLwpn cm sbnTar,aWaL’y jg gW sM dia gA bSa nguNgkapin praSaan 1 sm lain,gW d’pRsaTukan oLeh tMn gW,skr9 gW sm dia jd sHbT tp sLing mNyaYangI..

  8. iffamasitah Says:

    apa lagi

Tinggalkan Jawapan

